IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

 
Reply to this topicStart new topic
> Quiche Lorraine
bajaderka
post 22 Jan 2005, 20:10
Post #1


szef kuchni
********

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 4.063
Dołączył: 13-September 04
Skąd: western PA
Użytkownik nr: 30



Quiche Lorraine

Tradycyjnie nie zawiera zoltego sera, ale w tej wersji ser jest bardzo smacznym dodatkiem

Ciasto na spod:
1/2 kostki masla
1 1/2 szklanki przesianej maki
1 jajko
2 lyzeczki lodowatej wody, w razie potrzeby

Nadzienie:
6 plastrow chudego wedzonego boczku, pokrojonego w kostke
1 lyzeczka masla
2 drobno posiekane szalotki
2 jajka
2 zoltka
1 szklanka slodkiej smietanki
sol, pieprz
szczypta galki muszkatalowej
100g sera Gruyère (niekoniecznie)

Make z sola posiekac z maslem, az utworza sie malutkie grudki, dodac rozbeltane jajko i zagniesc ciasto (mozna to zrobic w malakserze). Jezeli ciasto sie kruszy dodac troszke wody, ciasto schlodzic w lodowce. Wywalkowac kolo o grubosci 4mm, przelozyc do okraglej formy o srednicy 23cm, delikatnie wylepic forme, starajc sie nie rozciagac ciasta. Nadmiar ciasta odciac nozem. Lekko nakluc spod widelcem, wylozyc woskowanym papierem lub folia aluminiowa, wypelnic sucha fasola lub ryzem (dla obciazenia) i piec w temperaturze 190 st.C przez 10 minut. Wyjac z piekarnika, zdjac papier z fasola i wlozyc ciasto ponownie do piekarnika na okolo 3 minut, az zacznie sie rumienic. Wyjac i przestudzic. W czasie kiedy ciasto stygnie przygotowac nadzienie: Boczek podsmazyc na rumiano na malej patelni, przelozyc na papierowy recznik do odsaczenia. Do patelni dodac maslo i szalotke i lekko zrumienic, przelozyc do odsaczenia. Jajka, zoltka i smietane dobrze wymieszac w duzej misce, dodac sol, pieprz i galke. Boczek i szalotke rozlozyc rownomiernie na schlodzonym spodzie, posypac serem i zalac masa jajeczna. Piec przez okolo 25 minut, az ladnie sie napuszy i zrumieni (noz wbity w srodek powinien byc suchy). Podawac cieply.

To jest klasyczny, podstawowy przepis. Dla urozmaicenia mozna zastapic boczek szynka, krewetkami lub roznego rodzaju warzywami.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajeczka
post 27 Apr 2006, 12:50
Post #2


szef kuchni
********

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 4.167
Dołączył: 20-March 05
Skąd: Łódź
Użytkownik nr: 425



A jak duża porcja wychodzi z tego przepisu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Beata71
post 29 Apr 2006, 10:39
Post #3


pomoc kuchenna
**

Grupa: Srebrny użytkownik
Postów: 428
Dołączył: 19-January 06
Skąd: Falenica:)
Użytkownik nr: 1.254



CYTAT(bajaderka)
do okraglej formy o srednicy 23cm


lub forma na tartę o tej średnicy, z wyższym rantem - taka właśnie porcja wychodzi z tego przepisu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matylda
post 5 Apr 2008, 22:53
Post #4


pomoc kuchenna
**

Grupa: Srebrny użytkownik
Postów: 222
Dołączył: 5-July 06
Skąd: Polska
Użytkownik nr: 1.965



A jaka śmietana jest najlepsza do quiche?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matylda
post 6 Apr 2008, 21:37
Post #5


pomoc kuchenna
**

Grupa: Srebrny użytkownik
Postów: 222
Dołączył: 5-July 06
Skąd: Polska
Użytkownik nr: 1.965



proszę od odpowiedz w sprawie smietany, moze byc 18 % czy kremowka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bea73
post 6 Apr 2008, 21:39
Post #6


kucharz 3 gwiazdek
************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 12.223
Dołączył: 28-May 07
Skąd: Szwajcaria
Użytkownik nr: 4.174



z pewnoscia moze byc 18
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matylda
post 6 Apr 2008, 22:01
Post #7


pomoc kuchenna
**

Grupa: Srebrny użytkownik
Postów: 222
Dołączył: 5-July 06
Skąd: Polska
Użytkownik nr: 1.965



anbetung.gif wielkie dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
valvula
post 12 Aug 2009, 19:01
Post #8





Grupa: Brązowy użytkownik
Postów: 30
Dołączył: 14-August 08
Użytkownik nr: 10.369



Wygrzebuję. Byłam zaskoczona smakiem. Mniam icon_lol.gif
Zrobione na szybko zdjęcie, więc proszę nie bić icon_wink.gif
Załączony plik  DSCF2191ok.jpg ( 42.65K ) Suma pobrań: 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
illy
post 1 Apr 2011, 19:20
Post #9


czeladnik
*****

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 1.500
Dołączył: 20-February 08
Skąd: Frankfurt
Użytkownik nr: 7.751



Robbie czesto i w roznych wersjach. Dzisiejsza wersja... z warzywami. Uwielbiam quiche(oprocz tego ze szpinakiem icon_razz.gif) w kazdej wersji i maz rowniez.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



Wersja Lo-Fi Datenschutzerklärung |  Impressum |  Aktualny czas: 9th December 2019 - 09:06