IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Szczupak faszerowany*, Jo_anna1
Jo_anna1
post 27 Sep 2009, 22:01
Post #1

szef kuchni

Grupa: Złoty użytkownik
Użytkownik nr: 16.552

Jestem laikiem w tej dziedzinie. Mój przepis na szczupaka faszerowanego na którym bazuję od lat:
Szczupak ok. 1,5-2 kg
1 czerstwa bułka 50g- namoczona w mleku
1 jajko
1 cebula
olej
natka pietruszki
przyprawa do ryb, sól
Szczupak cały, z głową i ogonem, wypatroszony wzdłuż brzucha. Oddzielić mięso od skóry, nie obcinając głowy i ogona, starając się nie uszkodzić skóry( ja to robię tępym nożem podcinając i podciągając skórę jednocześnie- wbrew pozorom nie jest to takie trudne). mięso i odciśniętą bułkę zmielić w maszynce przez sitko jak do mięsa mielonego. Do masy dodać całe jajko, cebulę pdsmażonę na oleju, doprawić do smaku solą i przyprawą. Ułożyć masę w skórze, uformować kształt ryby. Jeżeli chcemy później umieścić coś w pysku to na tym etapie rozszerzamy pysk ryby i wkładamy np. kawałek marchewki. NIe wkładamy do pyska palców!! Całośc zawijamy w gazę i wkładamy do gorącej wody. Woda musi być dobrze przyprawiona- ja dodaję włoszczyznę, sól, wegetę, przyprawę do ryb. Jeżeli nie przyprawimy wody ryba będzie bez smaku. Gotujemy a raczej jest to parzenie ok. 20 minut na wolnym ogniu. Mięso ryby jest delikatne i jeżeli będzie gotowane zbyt długo i w zbyt wysokiej temperaturze bedą z tego "trociny"( ale co ja tu laik mędrkuję?). Po tym czasie zestawić z ognia. Po ok. 10-15 minutach wyjąć rybę z wody. Przestudzić, delikatnie usunąć gazę odstawić do zastygnięcia. Po wystygnięciu kroić na plastry.....i tu inwencja dowolna. Wywar z ryby wykorzystuję do zrobienia galaretki. I to by było chyba na tyle. Jeżeli potrzebne jeszcze jakieś wskazówki chętnie służę pomocą.
Alll wbrew pozorom nie jest to takie trudne. A efekt może być świetny. Moja rodziną i znajomi przepadają za tym szczupakiem.
Pozdrawiam i życzę dobrej zabawy z rybką wink.gif