IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

 
Reply to this topicStart new topic
> mazurek cytrynowo-orzechowy z wanilia, moja wielkanocna tradycja
kermidt
post 7 Mar 2007, 19:21
Post #1


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 42.325
Dołączył: 17-September 04
Skąd: ottawa
Użytkownik nr: 59



Wysmienicie pachnacy deser podtrzymujacy tradycje Wielkanocna. Prosty w wykonaniu. Niestety szybko znika.

suchy wafel
25 dkg orzechow wloskich
10 dkg masla
3 zoltka
1/2 szkl cukru
25 dkg maki
sok z cytryny
laska wanilii

na lukier
2 bialka
15 dkg cukru pudru

suszone owoce do dekoracji


Maslo utrzec z zoltkami i cukrem. Dodac orzechy i make mieszajac na jednolita mase.
Na koniec wlac sok z cytryny i dodac drobno posiekana wanilie (1/2 laski).
Wafel ulozyc na blasze i posmarowac masa.
Ubic piane z bialek dodajac cukier puder. Dodac wanilie i rozsmarowac na mazurku.

Udekorowac bakaliami.

Piec w nagrzanym piekarniku (175C) 30 min.



Pierwszy mazurek robilam okragly na folii aluminiowej, a ze zapomnialam udekorowac robilam esy-floresy czekoladowe po czym wygladal "tortowo".
Prostokatny jest bardziej tradycyjny. Mozna zrobic malutki do swieconki.

Smakuje oblednie z herbata. Moze to cytrynka?
Masa orzechowa jest ciezka i wilgotna, a z piany robi sie beza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermidt
post 13 Mar 2007, 16:18
Post #2


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 42.325
Dołączył: 17-September 04
Skąd: ottawa
Użytkownik nr: 59



znalazlam zdjecie pierwszego mazurka

Załączony plik  Mvc_021f.jpg ( 68.33K ) Suma pobrań: 27


a po swietach dam przekroj, bo na tym jednak nic a nic nie widac icon_wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trzkasienka
post 13 Mar 2007, 16:23
Post #3


szef kuchni
********

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 4.188
Dołączył: 15-September 05
Skąd: .
Użytkownik nr: 750



wydrukowane, pojawi sie na moim stole wielkanocnym icon_biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermidt
post 13 Mar 2007, 16:57
Post #4


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 42.325
Dołączył: 17-September 04
Skąd: ottawa
Użytkownik nr: 59



sprawdzam jeszcze, czy napisalam, ze jest ciezki i wilgotny, bo nie kazdy lubi i moze byc zawiedziony.
Orzechy mielilam zyrafa - takie najbardziej lubie - az sie spalila.
Potem mielilam w mlynku do orzechow - az mama zlamala fiesgrins.gif

Zalezy co sie lubi - z zyrafy wychodzi ciezka masa - z mielonymi sa wyczuwalne kawalki orzechow.

Mam nadzieje, ze bedzie smakowal, bo roboty nie za wiele.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sha
post 13 Mar 2007, 17:57
Post #5


uczeń
****

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 1.462
Dołączył: 24-January 06
Skąd: lubelskie ;-)
Użytkownik nr: 1.282



Śliczny słodki urwisek koło mazurka icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermidt
post 13 Mar 2007, 18:10
Post #6


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 42.325
Dołączył: 17-September 04
Skąd: ottawa
Użytkownik nr: 59



mowie, ze stare zdjecie
Wielkanoc 2003 icon_lol.gif
juz nie taki slodki, a urwis niestety zostaje icon_wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Akulka
post 13 Mar 2007, 18:39
Post #7


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 29.115
Dołączył: 28-December 05
Użytkownik nr: 1.177



Podoba mi się daumen.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trzkasienka
post 19 Mar 2007, 13:44
Post #8


szef kuchni
********

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 4.188
Dołączył: 15-September 05
Skąd: .
Użytkownik nr: 750



zrobilam jako probe generalna i jak dla mnie ten mazurek jest malo mazurkowaty icon_wink.gif pokroilam go i mam teraz krajanke orzechowa- smaczne, ciut suche (przez co szybko zapycha i dobrze icon_wink.gif ) i jak Kermidt juz napisala, swietne z kawa lub herbata

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermidt
post 21 Mar 2007, 17:44
Post #9


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 42.325
Dołączył: 17-September 04
Skąd: ottawa
Użytkownik nr: 59



bardzo dziekuje za swietne zdjecie.

az sie obslinilam mniam.gif

konsystencja tego srodka - masy z orzechami bardzo zalezy od stonia ich zmielenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trzkasienka
post 21 Mar 2007, 17:53
Post #10


szef kuchni
********

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 4.188
Dołączył: 15-September 05
Skąd: .
Użytkownik nr: 750



icon_biggrin.gif na pewno bede to ciasto powtarzala- bardzo mi smakuje icon_biggrin.gif wlasnie zjadlam przed chwila kawaleczek do kawy icon_wink.gif mniam.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
joannas
post 6 Apr 2007, 19:15
Post #11


kucharz 3 gwiazdek
*************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 13.025
Dołączył: 20-September 04
Skąd: Warszawa
Użytkownik nr: 76



Skusiłam się na tego mazurka. Już gotowy czeka sobie do niedzieli. Czy ja mam go przykryc czy może sobie tak leżec?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermidt
post 12 Apr 2007, 23:41
Post #12


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 42.325
Dołączył: 17-September 04
Skąd: ottawa
Użytkownik nr: 59



nigdy nic nie zostawiam odkrytego wiec tak naprawde nie wiem, ale podejrzewam, ze moglby wyschnac na kamien.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



Wersja Lo-Fi Datenschutzerklärung |  Impressum |  Aktualny czas: 16th December 2019 - 11:21