Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Kaiser Rolls
cincin.cc - witaj w krainie inspiracji smaku > Przepisy > Pieczywo > Pieczywo drożdżowe
tatter
(20 srednich buleczek, ok 83g kazda)

500g maki pszennej wysokoglutenowej np. Manitoby
500g maki pszennej (550)
20g swiezych drozdzy
20g soli
10g jasnego slodu jeczmiennego w proszku (diastatycznego)
600g wody temp. 23C
30g masla, miekkiego lub stopionego


Do miski wsypuje maki, wkruszam drozdze i mieszam je z makami. Dodaje sol i slod, wlewam wode. Na koniec dorzucam maslo. Po wymieszaniu wszystkich skladnikow wykladam ciasto na stol i zagniatam, az stanie sie gladkie i bardzo plastyczne, przez 15 minut. Zostawiam szczelnie przykryte na godzine w cieplym miejscu. Dosc duza ilosc drozdzy powoduje, ze ciasto szybko i duzo przyrasta. Odgazowuje dokladnie i dziele na 20 kawalkow, ktore zwijam w kulki i ukladam na omaczonym stole zlaczeniem w gore. Zostawiam pod przykryciem na 30 minut. Nastepnie formuje dobrze naciagniete buleczki (pozbywajac sie pecherzykow gazu), nacinam je stemplem do kajzerek i zostawiam na 30 minnut, rozetka w dol, na obsypanym maka stole. Rozgrzewam piec do 220C. Bulki ukladam na naoliwionej blasze, nacieciem w gore i pieke na gornej polce przez ok. 20 -25 minut. Studze na kratce.

Przed pieczeniem mozna bulki posmarowac woda i posypac makiem.

Kliknij, aby zobaczyć załącznikKliknij, aby zobaczyć załącznik
mirabbelka
pozwoliłam sobie przenieść te bułeczki do pieczywa drożdżowego
tatter
Dziekuje Mirabbelko. Wybacz roztrzepanie, nawet nie zworcilam uwagi na to gdzie je wpisalam dump.gif
mirabbelka
nie ma sprawy
tak rzadko moge sie wykazac jako moderator, bo cisza tu panuje i zdyscyplinowanie, wiec dobrze jak od czasu do czasu ktos sie zapomni icon_mrgreen.gif
ale brakuje przy tych buleczkach zdecydowanie Twojego zdjecia mniam.gif
tatter
Lece dodac fote icon_biggrin.gif
Karina Cashel
Oto moje buleczki.
Troche glupio wygladaja, bo powinny miec kajzerkowe znaczki po stempelku.
Kiedys sobie taki sprawie bo uwielbiam tradycyjne pieczywo, jego smak i ksztalt jaki pamietam z dziecinstwa.
Wczesniej pieklam kajzerki i probowalam robic wglebienia nozem ale niektore mi sie troche ponacinaly i potem przy wyrastaniu porozlazily sie na boki, wiec tym razem zrezygnowalam z ozdobnikow...
Aha, kajzerki oczywiscie rewelacyjne!
Dzieki, Tatter.
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
tatter
Pikne buly! I wcale zle nie wygladaja bez kajzerkowego znaczka, moze tylko sa troche bardziej okraglejsze niz jak na kajzerke przystalo icon_wink.gif

Dobrze, ze Wam smakuja...
Mała_Mi
Zatem to są te docelowe kajzerki icon_smile.gif
Mam pytanie: czy słód jest konieczny i co on daje?
Produkowałam sama słód z pszenicy i jego dodatek wcale imo nie wpływał dodatnio na wypiek. Z mojej obserwacji : chleb zrobił się o wiele "cięższy" i o bardziej zwartym miąższu.
dziunia
Znacznik to ułatwienie od niedawna. Kiedyś kajzerki formowało się ręcznie, sa dwa sposoby, supełkowy: http://www.preparedpantry.com/howtomakekaiserrolls.htm i placuszkowy icon_wink.gif : http://www.thefreshloaf.com/recipes/kaiserrolls Kajzerki jakie pamiętam z dzieciństwa były formowane własnie tym drugim sposobem, były dość płaskie i zagięcia widac było wyraźnie.

Mi, o słodzie jest tu: http://piekarniatatter.blogspot.com/2008/04/autoliza.html
Mała_Mi
Dzięki, Dziuniu icon_smile.gif
Tak, ja to w teorii wiem, i taki właśnie słód robiłam.
Tyle, ze imo rezultaty nie były zadowalające.
Jeśli chleb wyszedł mi ciężki i o zwartym miąższu, to obawiam się, czy słód pomoże kajzerkom, które ze swej natury muszą być leciutkie?
tatter
Ja rowniez pamietam kajzerki z waleczka i sama tez takie robilam, jak i z placka i rozetki. Stempelek kajzerkowy to jednak spore udogodnienie, nie zajmuje duzo miesca i niewiele kosztuje.

Co do slodu. Do ciasta nalezy dodac zaledwie 2.5 - 5g (1/2 do 1 lyzeczki) na 330g maki. Wiecej slodu i otrzymamy chleb taki o jakim pisze Mi.
Mała_Mi
To może ja za dużo dałam? hmmm.... Może za szybko się poddałam, jeśli chodzi o słód.
tatter
Mi, sprobuj raz jeszcze. Przypuszczam, ze slod masz dobry (nawet bardzo dobry - pszeniczny i osobiscie wyprodukowany), tylko zbyt duzo dosypalas do chlebowego ciasta.
Mała_Mi
spróbuję bussi.gif
Karina Cashel
Ja nie mam sodu, wiec dalam ciutke miodu... moze dlatego moje bulki zrobily sie takie brazowe, poza tym moj piekarnik zawsze ZA dobrze piekl baa.gif
Ale za slodem tez zaczynam sie rozgladac...

Dziunia, fajnie, ze wstawilas te linki do zaplatania kajzerek. Nawet nie wiedzialam, ze mozna w ten sposob je formowac. Podoba mi sie szczegolnie sposob supelkowy. Moze jutro wyprobuje, bo mi akurat pieczywo wyszlo i mialam jutro piec chleb, ale chyba znowu da kajzerki! icon_mrgreen.gif
Karina Cashel
Slowo sie rzeklo, kobylka u plota.
Moj dzisiejszy wypiek.
Jak Wam sie podobaja moje kajzerki?
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
Mała_Mi
Karino, przepiękne, ślicznie "zawiązane" icon_smile.gif
mariaanna
Bardzo mi się podobają. Są cudne. Mogłabyś napisać jakiej mąki użyłaś? lecker.gif
Karina Cashel
Dalam pol na pol make tortowa (typ 450 - 11,7g bialka) i strong white bread flour - czyli pszenna maka chlebowa (bialko 11g).
Robilam z polowy porcji, zamiast slodu dalam malusienka lyzeczke miodu gryczanego.
Wyszly jeszcze pyszniejsze niz poprzednio bo takie ladniusienkie icon_razz.gif
dziunia
CYTAT(tatter @ 15 Dec 2009, 14:23 ) *
Stempelek kajzerkowy to jednak spore udogodnienie, nie zajmuje duzo miesca i niewiele kosztuje.


Na pewno, chociaż ja jednak wolę się pobawić w formowanie ręczne, ale może dlatego, że rzadko piekę kajzerki icon_wink.gif

CYTAT(Karina Cashel @ 16 Dec 2009, 11:43 ) *
Slowo sie rzeklo, kobylka u plota.
Moj dzisiejszy wypiek.
Jak Wam sie podobaja moje kajzerki?


Modelowe wręcz daumen.gif Pięknie wyszły fiesgrins.gif
mariaanna
CYTAT(Karina Cashel @ 16 Dec 2009, 19:54 ) *
Dalam pol na pol make tortowa (typ 450 - 11,7g bialka) i strong white bread flour - czyli pszenna maka chlebowa (bialko 11g).
Robilam z polowy porcji, zamiast slodu dalam malusienka lyzeczke miodu gryczanego.
Wyszly jeszcze pyszniejsze niz poprzednio bo takie ladniusienkie icon_razz.gif

Dzięki Karina. icon_razz.gif
qd
Ja sie pobawilam w rozne formy buleczek, oczywisce wszystkie z jednego ciasta kajzerkowego. Dalam pol na pol krupczatke i make chlebowa 650 ( razem 900g, u mnie chyba ta maka bardziej sucha, bo kolejny raz musze dac mniej maki albo wiecej plynu niz przepisie tatter), lyzeczke slodu jeczmiennego w syropie.
qd
dziunia
Bardzo ładne wyszły icon_smile.gif Ja odkładam kajzerkowanie na "poświętach" icon_wink.gif
Karina Cashel
Wczoraj w nocy przypomnialo mi sie, ze nie nakarmilam zakwasu na dzisiejszy chleb. Wybor padl na kajzerki, jako, ze sa po pierwsze primo pyszne, a po drugie primo sa ...pyszne icon_mrgreen.gif
Juz rosna, zaraz beda sie piekly. Juz sie slinie na nie icon_mrgreen.gif
Karina Cashel
Ha, znowu je upieklam. Tym razem skonczyla mi sie maka pszenna razowa a chcialam upiec moj codzienny chleb - czyli Polski. Make kupilam dopiero dzis wieczorem, dlatego kajzerki pieczone byly wczoraj i beda pieczone dzis, za chwilke, bo juz wyrosly. Sa przepyszne, wczoraj jeszcze gorace jedlismy z maselkiem i miodzikiem.
Karina Cashel
Oto moj wczorajszy wypiek!
Kliknij, aby zobaczyć załącznik
mariaanna
Zrobiłam z pół porcji, podzieliłam na 9 kawałków. Zamiast wody- użyłam serwatki.
Bardzo dobre wyszły. lecker.gif
tatter
Bardzo sie ciesze, ze Wam smakuja. Dawno temu je robilam, czas odswiezyc przepis. I tez zrobie z serwatka bo mam ...
viki-nka
Dziewczyny gdzie w tych czasach można kupić takie cudo jak serwatka?
Karina Cashel
Nie kupowac. Samemu zrobic. To "odpad" po wazeniu twarozku....
tatter
QUOTE (viki-nka @ 18 Sep 2010, 12:52 ) *
Dziewczyny gdzie w tych czasach można kupić takie cudo jak serwatka?



Karina slusznie prawi, nie kupowac, twarozek zrobic (na przyklad TAK), wtedy serwatka sie znajdzie ;D

Oczywiscie w sklepach tez mozna ja dostac kupujac sery takie jak feta lub mozzarella. Zamkniete w pojemniakach kawalki takich serow plywaja w zoltawym, dosc metnym plynie, czyli w serwatce.
viki-nka
Pewnie, że zrobię sama - dawniej, kiedy dzieci jeszcze małe były twarożki robiłam - tylko w dzisiejszych czasach jest problem ze świeżym mlekiem, ale spojrzę w sklepach, bo w tym temacie raczej zielona jestem icon_smile.gif. Kurcze, już człowiek zapomniał jaka zdrowa jest serwatka icon_smile.gif.
Dziękuję dziewczyny. icon_smile.gif
Karina Cashel
Znowu dzis upieklam kajzerki z tego przepisu. Cos niesamowitego. One ZAWSZE sie udaja. Sa pyszne, cudowne, pachnace, po prostu je uwielbiamy. Mniam!
tatter
Upieklam 20 sztuk wczoraj. Zjedlismy kilka z flaczkami z kalmarow, reszte zamrozilam.
doris71
Nie mam słodu dałam cukier, pyszne bułki.
tatter
Ciesze sie, doris, ze ci smakowaly icon_wink.gif
doris71
Bardzo smakowały wszystkim w domu, dziękuję za przepis anbetung.gif . Dziś piekę znów cook.gif
tatter
doris, do uslug icon_wink.gif
Formujesz z waleczka czy masz kaiser stamp?
Rowniez upieke wkrotce.
doris71
Wiążę supełki, stempelek za drogi. Ciasto wyrabiam w maszynie więc łatwo i szybko się je robi.
tatter
Rozumiem. Oczywiscie mozna wyrabiac w maszynie czy mikserze. Moj mikser, choc spory, zagniecie male ilosci rowniez, choc w takim przypadku lubie jednak gniesc recznie - bardzo terapeutyczne zajecie icon_wink.gif
Dancing Piglet
Ale sliczne te Wasze kajzerki, tez je zrobie. Mam taki stempelek plastikowy, przywloklam go jeszcze z Polski, ale tez czasem zakrecam rozne ksztalty. Jednak jestem zdolna inaczej jesli chodzi o dekoracje czy rozne manualne prace ;)
Tatter, z ciekawosci spytam jaki masz mikser. Moj tez duzy, z mniejszymi ilosciamy jakos sobie radzi, ale jesli robie mala porcje, to wykorzystuje malakser, ktory w parenascie secund wyrabia super ciasto icon_biggrin.gif
doris71
Rób, rób, genialne są. Dziś były na śniadanie, z czarnuszką dla mnie i z sezamem dla reszty domowników. Super chrupiace wyszły, mlekiem smarowałam.
tatter
QUOTE (Dancing Piglet @ 15 Mar 2015, 09:33 ) *
Ale sliczne te Wasze kajzerki, tez je zrobie. Mam taki stempelek plastikowy, przywloklam go jeszcze z Polski, ale tez czasem zakrecam rozne ksztalty. Jednak jestem zdolna inaczej jesli chodzi o dekoracje czy rozne manualne prace ;)
Tatter, z ciekawosci spytam jaki masz mikser. Moj tez duzy, z mniejszymi ilosciamy jakos sobie radzi, ale jesli robie mala porcje, to wykorzystuje malakser, ktory w parenascie secund wyrabia super ciasto icon_biggrin.gif


Hobart 20
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.