Strona główna
Fora
Nowe posty
Przeszukaj fora
Co nowego?
Nowe posty
Nowe komentarze profilowe
Ostatnia aktywność
Użytkownicy
Zarejestrowani użytkownicy
Aktualnie online
Nowe komentarze do profilów
Szukaj komentarzy do profilów
Logowanie
Szukaj wyłącznie po tytułach wątków
Przez:
Szukaj wyłącznie po tytułach wątków
Przez:
Nowe posty
Przeszukaj fora
Menu
Aplikacja forum
Instaluj
Odpowiedź w wątku
Strona główna
Fora
Przepisy
Pieczywo
Pieczywo na zakwasie
mój chleb
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Twoja przeglądarka jest nieaktualna i może wyświetlać tę stronę nieprawidłowo.
Powinieneś zaktualizować ją lub skorzystać z
alternatywnej przeglądarki
.
Wiadomość
<blockquote data-quote="Emilija" data-source="post: 1050149" data-attributes="member: 24217"><p>witam wszystkich</p><p>jestem początkującym piekarzem amatorem</p><p>miałam już wiele prób bardziej lub mniej udanych</p><p>ale dziś upiekłam (jak dla mnie) rewelacyjny chlebek</p><p>nie wiem czy jest to jakiś chleb więc jeśli tak to przepraszam</p><p>niczyjego przepisu nie chce sobie przywłaszczać</p><p>po prostu wczoraj trochę improwizowałam i wyszło coś pysznego</p><p>napisze Wam co użyłam i oceńcie czy jest to konkretna receptura czy mnie się coś udało</p><p></p><p>Rano (tzn. tak ok 10)</p><p>3 łyżki zakwasu żytniego</p><p>150 g mąki pszennej 650</p><p>wody tyle że była gęsta papka</p><p>i do piekarnika - zapalona żarówka</p><p></p><p>po przyjściu z pracy (ok 23)</p><p>do mieszanki dodałam 600 g mąki pszennej 650 i 100 g mąki żytniej razowej wody ok 200-250 ml</p><p>wszystko dokładnie wymieszałam, wygniotłam (ok 10 min) i do koszyka na noc (ja wkładam do piekarnika z zapaloną żarówką)</p><p></p><p>Rano (ok 9)</p><p>rozgrzałam piekarnik do ok 240 stopni</p><p>chlebek uformowałam i przed włożeniem posmarowałam wodą</p><p>240 stopni - 15min</p><p>po tym czasie zmniejszyłam na 200 stopni i jeszcze jakieś 35 min</p><p></p><p>jak dla mnie był to jede