IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Chleb Dukana, -bez otrebow, ale z maizena
Caritka
post 27 Jan 2013, 18:10
Post #41


kucharz 3 gwiazdek
************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 10.541
Dołączył: 14-March 05
Użytkownik nr: 409



Ostatnio moj wypracowany sposob, zeby chleb nie opadal, albo opadl bardzo nieznacznie jest taki,
zeby poprostu dluzej go piec - ok. 4-6 minut dluzej, niz jest w przepisie, ale wyciagnac z formy od razu po upieczeniu.
Oczywiscie, czas - to w zaleznosci od piekarnika, ale zauwazylam, ze jesli boki chleba sa bardziej przypieczone -
tzn. zloto-brazowe, chleb opada minimalnie, prawie wcale.
Wczoraj pieklam dwa chleby i przedluzylam czas pieczenia, pieklam do momentu, az boki beda lekko brazowe i ani jeden nie opadl.
Takze polecam troszke dluzej go przytrzymac icon_biggrin.gif

I dodam jeszcze, jesli ciasto wyjdzie za geste, mozna smalo rozrzedzic go woda. Sprawdzone icon_biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Caritka
post 30 Jan 2013, 18:18
Post #42


kucharz 3 gwiazdek
************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 10.541
Dołączył: 14-March 05
Użytkownik nr: 409



Upieklam dzisiaj znowu dwa chleby, tym samym 'sposobem' -tzn. przytrzymalam dluzej w piekarniku
i ociupinke tylko opadly, na prawde troszke- prawie nie widac icon_biggrin.gif
Ladne i wysokie kromki wyszly icon_biggrin.gif


Wlasciwie chcialam powiedziec, ze do jednego dodalam lyzke jasnego lnu i lyzke sezamu, uprzednio uprazonego na suchej patelni.
Poezja icon_lol.gif
Chyba bede robic taka wersje, bo duzo lepiej mi smakuje, niz w wersji z oregano icon_mrgreen.gif
Chociaz z oregano tez nie bylo zle, ale teraz chyba wole z lnem i sezamem icon_mrgreen.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cinka
post 30 Jan 2013, 18:27
Post #43


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 30.541
Dołączył: 5-May 06
Skąd: Górny Śląsk
Użytkownik nr: 1.716



O, to i ja spróbuję następnym razem dodać ciut sezamu icon_smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cinka
post 7 Mar 2013, 16:41
Post #44


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 30.541
Dołączył: 5-May 06
Skąd: Górny Śląsk
Użytkownik nr: 1.716



Ostatnio ubijam pianę z białek, a żółtka mieszam z resztą składników - chlebek jest delikatniejszy, taki puszek jak tostowe pieczywo.
Trzymam dłużej w piekarniku i rzeczywiście mniej opada.
Ususzony kawałek takiego z bitą pianą można lekko w palcach skruszyc na bułkę tartą.
Teraz juz biję za każdym razem icon_smile.gif
Piekę raz w tygodniu i wystarcza mi tego chleba na 1 śniadanie w tygodniu od pn do pt kiedy wstaję wcześnie rano, w weekendy nie wstaję tak wcześnie i dzień zaczynam od owsianki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Caritka
post 7 Mar 2013, 18:40
Post #45


kucharz 3 gwiazdek
************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 10.541
Dołączył: 14-March 05
Użytkownik nr: 409



O nie icon_mrgreen.gif
Z ubiciem piany osobno, na pewno nie chcialoby mi sie 'bawic' icon_mrgreen.gif
Ja juz od dawna pieke po dwa chleby, a potem zamrazam.
Jak pieklam jeden, to musialam, co drugi- trzeci dzien, a czasami mialam lenia i nie chcialo mi sie za niego brac.
Chleb sie szybko robi, ale to wyciaganie skladnikow, to czasem dla mnie wlasnie za duzo roboty icon_redface.gif icon_mrgreen.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cinka
post 7 Mar 2013, 19:10
Post #46


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 30.541
Dołączył: 5-May 06
Skąd: Górny Śląsk
Użytkownik nr: 1.716



E, efekty ubicia wynagradzają mi cały "trud" fiesgrins.gif
Mnie zależało żeby zwiększyć objętość chleba, żeby wystarczał właśnie na dłużej i na jedną porcję miał mniej skrobii, bo bywa że w ciągu dnia jeszcze chcę zrobic coś skrobiowego.
Ja ubijam blenderową trzepaczką to trwa pół minuty, bo on ma takie obroty że szok.
Polecam spróbować, ale namawiać nie będę icon_wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Caritka
post 8 Mar 2013, 09:24
Post #47


kucharz 3 gwiazdek
************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 10.541
Dołączył: 14-March 05
Użytkownik nr: 409



Odkad zaczelam eksperymentowc z bialkiem w proszku,
tak teraz daje jedna lyzke maizeny i 3 lyzki bialka (robie z podwojnej porcji )
Ciasto musze rozrzedzac, bo bialko strasznie chlonie, ale wychodzi i tez moge caly chleb zjesc w jeden dzien icon_mrgreen.gif icon_wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cinka
post 8 Mar 2013, 14:04
Post #48


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 30.541
Dołączył: 5-May 06
Skąd: Górny Śląsk
Użytkownik nr: 1.716



Aaaaa widzisz, a mnie ta ilość skrobii tu trochę hamuje i dopiero teraz czyając o tym białku w proszku pomyslałam że mogę przecież spróbowac sypnąc mleko w proszku częściowo zamiast skrobii - ciekawe co wjdzie icon_smile.gif
Albo tez poszukam tego białka w proszku... gruebel_2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Caritka
post 8 Mar 2013, 14:24
Post #49


kucharz 3 gwiazdek
************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 10.541
Dołączył: 14-March 05
Użytkownik nr: 409



Cinko, tylko uwazaj na mleko w proszku, ja mam po nim zastoje.
Przy pierwszym podejsciu, jak cos pieklam - serniki, chyba, bo nic innego nie pieklam, icon_wink.gif
to wsypywalam takie bialko dla sportowcow (to takie, co sie rozrabia w wodzie) , wyczytalam na niemieckim forum, ze mozna zastapic maizene, tylko z nim tez nie nalezy przesadzac,
bo ma duzo wegli.
Czystego bialka, jeszcze wtedy nie znalam, to znaczy, nie umialam go tu dorwac, a tylko czytalam o nim, wlasnie tez na niemieckim forum,
ze swietnie nadaje sie w zastepstwo maizeny.
Udalo mi sie dostac i teraz mam je juz na stanie icon_mrgreen.gif - to dla sportowcow przestalam juz kupowac, bo jednak Dukan nie poleca,
ale udawaly mi sie na tym serniki i jak tak ogolnie popatrzec, to i tak spadla mi waga tak, jak chcialam icon_wink.gif

To bialko w proszku ma jeden minus....jest dosc drogie, wiec wykorzystuje je glownie do chleba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cinka
post 8 Mar 2013, 14:43
Post #50


kucharz 3 gwiazdek
******************

Grupa: Złoty użytkownik
Postów: 30.541
Dołączył: 5-May 06
Skąd: Górny Śląsk
Użytkownik nr: 1.716



No właśnie widziałam - 100g 9 zł...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic

 



Wersja Lo-Fi Datenschutzerklärung |  Impressum |  Aktualny czas: 22nd November 2019 - 14:36