Muffinki podwójnie czekoladowe

imp_act

Member
Maj 12, 2007
3,009
0
0
OTO MÓJ PRZEPIS NA CZEKOLADOWE MUFFINKI (sprawdzony wielokrotnie, zawsze z pozytywnym skutkiem):

300 g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
165 g cukru
cukier waniliowy mały
140 g masła lub dobrej margaryny
2 jajka
170 ml mleka
150 g mlecznej czekolady

Sposób wykonania: Tradycyjnie mieszamy suche składniki z mokrymi. Wcześniej rozpuszczamy i studzimy masło. Czekoladę siekamy nożem na drobne kawałeczki, ja zawsze siekam w drobne kosteczki. Ciasto mieszamy niezbyt dokładnie, ma być grudkowate. Z tej porcji ciasta wychodzi idealnie 12 pięknie wyrośniętych muffinków. Piec ok. 30 min. w temp. 200 stopni.
Muffinki są pyszne zarówno na ciepło, jak i na zimno, są wilgotne i mocno czekoladowe i bardzo szybkie w przygotowaniu. Szczerze Polecam
icon_smile.gif

Składniki ciasta podobne w proporcjach, jak na muffinki z budyniową niespodzianką.

Na zachętę fotki:

muffczek1.jpg

muffczek2.jpg
 

Załączniki

  • muffczek1.jpg
    muffczek1.jpg
    44.9 KB · Wyświetleń: 1
  • muffczek2.jpg
    muffczek2.jpg
    41.9 KB · Wyświetleń: 1
Ostatnią edycję dokonał moderator:

Akulka

Member
Gru 28, 2005
29,115
0
0
Że tak powiem: "zapisuję w ciemno"
daumen.gif
icon_mrgreen.gif

Z rachunkami za poszerzanie kiecek zgłoszę sie później
fiesgrins.gif
 

imp_act

Member
Maj 12, 2007
3,009
0
0

Akulka

Member
Gru 28, 2005
29,115
0
0
Ostatnią edycję dokonał moderator:

imp_act

Member
Maj 12, 2007
3,009
0
0

DziaMa

Member
Lip 19, 2007
60
0
0
Przeboskie...zostało jeszcze 15 [mini-forma] mm...powiedzcie jak pójdziecie do tej krawcowej
icon_mrgreen.gif
 

imp_act

Member
Maj 12, 2007
3,009
0
0

imp_act

Member
Maj 12, 2007
3,009
0
0

DziaMa

Member
Lip 19, 2007
60
0
0
Do pieczenia z chęcią a do krawcowej to chyba z przymusu
icon_redface.gif
 

olkenik

Member
Cze 22, 2007
466
0
0
mmm.... wlasnie upiekłam, sa sliczne i cala rodzinka zachwycona x) dzieki temu ze mam mniejsze foremki wyszlo ich wiecej, nawet 3 porcje czyli 36,ale mysle ze w przeciagu godziny znikna wszystkie
icon_smile.gif
 

Akulka

Member
Gru 28, 2005
29,115
0
0
cvety.gif

No i upiekłam. Oczywiście, gdybym nie nabroiła, to bym nie była ja
icon_wink.gif

Wymieszałam wszystkie składniki. Włożyłam do foremek, do piekarnika i po połowie czasu pieczenia moja uwagę przyciągnęła szklanka smętnie stojąca na regale z .... cukrem
icon_wink.gif


Wkurzyłam sie na siebie i postanowiłam zrobić im czapeczki po upieczeniu z lukru robionego na prędce.
No i tak zrobiłam, co potem przy degustowaniu okazało sie całkiem zbyteczne, bo słodycz z czekolad przeszła do ciasta.
Dlatego następnym razem pominę ten cukier celowo <ja zawsze zmniejszam ilość cukru w przepisach o 1/2 lub nawet 3/4, bo nie lubię za słodkich słodkości
icon_lol.gif
>

Fotki wyszły kiepskiej jakości, a powtórzyć zdjęć nie mam jak, bo reszta nie zjedzona pojechała w świat
icon_rolleyes.gif
Wyszły mi ciemniejsze, bo dałam ciemne kakao Lindt i trochę więcej niż w przepisie. Czekoladę dałam gorzką z kawałkami skórki pomarańczowej
icon_wink.gif

W smaku rewelka - no może ciut przesłodzone z tym lukrem
rofl.gif


Obraz_312.jpgObraz_315.jpg
Obraz_319.jpgObraz_322.jpg


Ludzie róbcie te muffiny, bo naprawdę warto
mniam.gif
daumen.gif
 

Załączniki

  • Obraz_312.jpg
    Obraz_312.jpg
    42.3 KB · Wyświetleń: 1
  • Obraz_315.jpg
    Obraz_315.jpg
    33.6 KB · Wyświetleń: 1
  • Obraz_319.jpg
    Obraz_319.jpg
    49.7 KB · Wyświetleń: 1
  • Obraz_322.jpg
    Obraz_322.jpg
    48.7 KB · Wyświetleń: 1
Ostatnią edycję dokonał moderator:

Bea73

Member
Maj 28, 2007
12,223
0
0
Aku! sliczne!! to wymienimy sie moze : ja Tobie chlebka na kolacje a Ty mi mufinka na deser
icon_biggrin.gif
 

imp_act

Member
Maj 12, 2007
3,009
0
0

Akulka

Member
Gru 28, 2005
29,115
0
0

imp_act

Member
Maj 12, 2007
3,009
0
0
Akulka @ 22 Oct 2007 napisał:
index.php?act=findpost&pid=607978Jaki z czapeczką?
icon_lol.gif

Ale naprawdę super czekoladowo smakują
lecker.gif
Szkoda, ze nie skosztowałam jeszcze takich ciepluchnych. Pewnie z ta rozpuszczona czekoladą, to dopiero jest poezja
lecker.gif
daumen.gif
Z czapeczką będą na specjalne okazje
icon_smile.gif
Mam przepis na zupełnie nowy smak, już nawet wszystkie składniki kupiłam
icon_mrgreen.gif

I masz rację, cieplutkie muffinki są najpyszniejsze, mają tylko jedną wadę - bardzo szybko znikają
icon_redface.gif